5 tips voor die laatste kilo

5 tips voor die laatste kilo

De zomer lijkt te zijn losgebarsten en ik heb al aardig wat kunnen genieten van het heerlijke weer. Hopelijk jij ook! Nu het warmer is dragen we dikwijls luchtigere kleding. Denk aan leuke korte jurkjes, rokjes en shorts. Heerlijk natuurlijk, maar soms kun je je wat onzeker voelen. Om je lichaam net wat meer te tonen kun je voor die ene kilo gaan om kwijt te raken. Hoe? Ik geef je vandaag 5 fijne tips.

1. Afvallen is geen dieet

Laat me voorop stellen dat afvallen geen dieet betekent. Ik heb zo langzamerhand een hekel aan dat woord, want het werkt gewoonweg niet. Beter kun je jouw levensstijl omgooien. Niet te rigoureus overigens, want dat hou je niet vol. Kies voor een levensstijl die bij jou past en die je ook op de langere termijn kunt volhouden. Begin bijvoorbeeld eens met een extra stuk fruit overdag, skip daarna een snack en vervang je frisdrank voor water (eventueel met bubbels). Het zijn vaak kleine dingen, maar wanneer je die structureel omgooit kun je al veel verandering gaan zien.

2. Genieten

Heel erg belangrijk is om te blijven genieten. Soms willen mensen echt veel afvallen in een korte tijd en hoewel dat mega slecht is voor je lichaam is het voor je gemoedstoestand ook niet al te best. Je gaat jezelf vanalles ontzeggen en daar wordt niemand blij van. Blijf dus zeker genieten, maar als het goed is gebeurd dat vanzelf wanneer je de eerder besproken levensstijl kiest die bij jou past.

3. Bewegen

Die ene kilo nog kwijtraken betekent niet dat je enkel en alleen op je eten moet letten. Belangrijk is het om te blijven bewegen. Hiervoor hoef je lang niet elke ochtend de sportschool in te duiken. Een uurtje wandelen, met de fiets naar het werk en af en toe een leuke work out kunnen al wonderen verrichten. Het fijne hiervan is dat je lijf ook soepel blijft.

4. Lekkers

Tja, wat lekkers is vaak niet al te gezond. Weet dat je heel af en toe best die keuze mag maken. Ben jij helemaal weg van chips? Neem dan een handje in plaats van de hele zak en beperk dit tot eenmaal per week. Kies ook eens voor gezonde snacks die lekker zijn, zoals gezonde noten, gedroogd fruit of bijvoorbeeld een lekkere gezonde belegde rijstwafel.

5. Zelfvertrouwen

Mijn laatste tip is misschien wel de belangrijkste van allemaal. Heb vertrouwen in jezelf, want je ziet er goed uit. Welke kledingmaat je draagt, of je nu klein of groot bent, wat flinker of smaller…allemaal zijn we mooi! Wanneer je echt zelfvertrouwen hebt straal je dit uit en juist dat maakt je extra mooi. Vaak doet die ene kilo er dan ook niet meer toe 😉

– samenwerking –

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Mobiele versie afsluiten