Beter slapen? Probeer deze tips!

slapen tips

Slaap jij goed? Veel mensen worden ’s nachts veelal wakker of hebben moeite om in slaap te komen. Ik heb dit ook gehad, tot een hele tijd geleden. Ik heb namelijk wat dingen gedaan die helpen om beter in slaap te komen en langer door te slapen. Heb jij last van slaapproblemen? Lees dan zeker even verder, want vandaag deel ik mijn tips met jou!

1. Verzwaringsdeken

Eén van de aanpassingen die ik heb gemaakt en waar ik niet meer zonder kan is mijn verzwaringsdeken. Ik had er al veel over gelezen, maar ben altijd sceptisch met dit soort dingen. Het klonk namelijk te mooi om waar te zijn. Toch ben ik het gaan proberen en het heeft mijn leven veranderd! Ik slaap nu zo in en slaap de hele nacht fijn door. Niet meer wakker worden en liggen te woelen, maar echt een goede nacht slaap hebben. Heerlijk en gezond ook, want een goede nachtrust heeft een goede werking op je gemoedstoestand en je lichamelijke welzijn. Een verzwaringsdeken zorgt voor dat geborgen gevoel waardoor je sneller en beter slaapt. Dikke aanrader!

2. CBD olie

Wist je dat CBD olie een rustgevende werking kan hebben en dat het daarom perfect is voor een goede nachtrust? Het maakt je rustiger en zet je meer in standje relax. Het heeft overigens niets te maken met high zijn ofzo, want CBD olie bevat geen THC dat zorgt voor dat effect. Het werkt dan ook zeker niet verslavend en is gewoon gezond om tot je te nemen.

3. Op tijd naar bed

Nog even die film afkijken of toch nog een aflevering starten van die spannende Netflix serie. We doen het allemaal wel eens, ik ook, maar eigenlijk is het belangrijk om op tijd het bed in te duiken. Zo voorkom je dat je overprikkeld raakt en eigenlijk te laat naar bed gaat. Bewaar die aflevering dan ook tot morgen!

4. Schermen uit

Over tv gesproken…het is belangrijk om een uur voordat je gaat slapen al je schermen uit te zetten. Deze zorgen er namelijk voor dat je ogen en brein blijven werken en niet tot rust komen. Hierdoor kan het moeilijker zijn om in slaap te vallen. Zet al je schermen dus op tijd uit en lees een boek in bed. Laat ook je telefoon uit, want die telt ook als scherm. Nog even social media checken voor het slapen gaan is dus eigenlijk heel slecht.

5. Massage

Iets dat tot slot heel goed werkt voor het slapengaan is een fijne massage. Het geeft je een relaxt gevoel en alle spanning drijft hiermee uit je lijf. Laat je lekker masseren door je partner (en doe dit af en toe ook terug) en val erna heerlijk in slaap.

– samenwerking –

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Mobiele versie afsluiten