Als jullie mijn Instagram Stories volgen weten jullie dat ik sinds kort een nieuwe telefoon heb. Na lang twijfelen koos ik voor de iPhone 11 Pro, een flinke investering maar tot nu toe zijn geld absoluut waard! Telkens krijg ik de vraag of ik ook een telefoonverzekering erbij heb. Die heb ik dus niet. Waarom niet en wat de voor- en nadelen van een telefoonverzekering voor mij zijn vertel ik je vandaag.
Ik snap de vraag voor een telefoonverzekering heel goed. Een gloednieuwe iPhone die ook nog eens net uit is, is natuurlijk niet goedkoop. Er kan altijd iets mee gebeuren en een verzekering kan dan eventuele schade dekken. Maar…ik heb er dus geen. Ik kies daar bewust niet voor. Waarom niet?
1. Nooit schade
Als ik kijk naar mijn verleden heb ik nooit schade aan mijn telefoon gehad. Stel ik breek dan eens het scherm, dan heb ik pech. Het geld dat ik me al die jaren aan verzekeringspremie bespaard heb kan ik uitgeven aan een schermreparatie en dan houd ik nog genoeg geld over. Onder de streep kost het me dus veel meer. Het risico ga ik dan graag aan.
2. Zelf voorkomen
Schade kun je ook zelf voorkomen door voorzichtig met je telefoon om te gaan. Daarbij gebruik ik ook altijd een telefoonhoesje. Een iphone 11 hoesje van gsmpunt.nl is bijvoorbeeld een goede optie. Screenprotectors doe ik ook niet aan, want ik vind dat hoogstens irritant. Wel bescherm ik de achterkant goed met een fijn hoesje en zorg ik dat mijn telefoon nooit bij mijn sleutels zit. Die kunnen namelijk krassen op je scherm en op de lens van de camera’s maken.
3. Oververzekerd
Tot slot vind ik dat we tegenwoordig oververzekerd zijn. Noem iets op en je kunt het verzekeren. Ergens fijn, want je risico’s zijn zo altijd ingedekt, maar bedenk je eens goed hoeveel geld erin om gaat. Heel veel! En in bepaalde situaties kun je bepaalde dingen opgeven aan bijvoorbeeld je woonverzekering of reisverzekering.
Heb jij jouw telefoon verzekerd?
– samenwerking –
written by