Terwijl ik dit schrijf zit ik in de trein op weg naar huis van een superleuke en informatieve dag in Amsterdam. Wie mij kent weet dat ik in Limburg woon, dus een aardig reisje is het wel, maar dat geeft niet als het de moeite waard is. En dat was het! Ik had gisteren namelijk een event van Mooi PR: The Beauty Speed Date! Vandaag neem ik je mee naar het event middels een fotoverslagje.
Het is voor het eerst dat ik bij The Beauty Speed Date aanwezig was, dus dat maakte het wel al een beetje spannend. Ik wist wel wat het ongeveer was: 20 merken vertellen in het kort over hun nieuwste producten en innovaties en je kon testen, ruiken en vragen wat je maar wilde. Elke sessie duurde slechts 5 minuten en dat was kort, heel kort!!
The Beauty Speed Date werd gehouden in De Tulp in Amsterdam, een supergezellige plek om lekker eens iets te drinken! Alles was mooi versierd, zoals Mooi PR dat altijd eigenlijk wel doet. Bij de ingang hingen er leuke ballonnen, waarmee meteen duidelijk was dat ik op de juiste plek was.
Bij binnenkomst kregen we een fleurige bloemenkrans met daaraan een nummertje. Aan dit nummertje tafel moesten we beginnen. Bijna iedereen zat met setjes van twee, gezellig! Na telkens vijf minuten klonk er een belletje en was het tijd om door te schuiven.
Ik begon samen met Danique van Whatiwouldbuy.com, een leuke en vlotte meid, bij de make-up van Etos. Als Etosfriend ben ik sowieso bijna altijd op de hoogte van hun nieuwste lanceringen, maar ook zat er voor mij dit keer vernieuwende dingen tussen. Deze nieuwe gave lipsticks zijn bijvoorbeeld geïnspireerd op de nieuwste L’Oreal x Balmain collectie, alleen zijn ze een stukje goedkoper. Je kunt hiermee dus meer shoppen voor je money.
Waar ik zelf ook blij van werd is deze glitter lipstick. Hij komt nog in de winkel, is momenteel nog niet te koop, maar is speciaal ontwikkeld met het oog op de feestdagen. Zo steel je helemaal de show tijdens die Christmas party!
Ook deze paletten vind ik ontzettend mooi en komen nog in de winkel te liggen, net als de glitter lipstick. Over de prijs hoef je je geen zorgen te maken, bij Etos is dit allemaal heel betaalbaar.
Het duurste product is deze golden flakes primer, ik geloof dat hij rond de €7,- gaat kosten. Zoals je ziet zitten er gouden vlokjes in. Die smeer je natuurlijk niet zo over je huid, maar ze lossen op en geven een mooie glow aan je snoet. Heel erg mooi en ook zeker iets om hebberig van te worden!
Tot slot bij Etos deze nagellakken, ook speciaal weer voor de feestdagen. De kleuren zie je niet zo heel goed, maar zijn donker en feestelijk. Ontzettend mooi!!
Na de make-up van Etos gingen we door naar Babor, een supermooi en luxe merk. Al een paar keer heb ik producten mogen testen van dit merk en eigenlijk stelde het me nooit teleur. Ze vertelden meer over hun ampullen, waar ik zelf tot nu toe nog geen ervaring mee heb. Tot nu toe…want er zaten twee mooie kits in de goodiebag! Wordt vervolgd dus…
Erna was L’Occitane aan de beurt. Dit luxe merk haalt mijn hebberigheid naar boven, want niet alleen zijn de verpakkingen altijd ontzettend mooi en met zorg ontwikkeld, ook werken de producten fijn en ruiken ze ook nog eens heer-lijk! Zo ook deze Shea olie producten. Ook hiervan zit er weer één in de goodiebag 🙂
Naast make-up had Etos nog een tafeltje met daarop hun skincare uit de Botanical Boost collectie. Deze collectie bestaat al langer en is ontwikkeld in samenwerking met de Hortus in Amsterdam. De producten bevatten o.a. kruiden uit deze tuin wat het geheel erg lekker doet ruiken. Ze zien er altijd fantastisch uit en binnenkort komt de nieuwste geur ervan uit: Rosemary & Fig, een zachte hemelse geur. Extra leuk: er komt een cadeauverpakking van die er te gek gaat uitzien (cadeau tip voor de feestdagen!).
Botanics was voor mij een nieuw merk. Het is onderdeel van Boots, je weet wel, de apotheek Boots. Hier kun je deze producten dan ook kopen als je niet online wilt bestellen. Botanics bestaat uit mooie producten zonder allerlei nare toevoegingen. Zelfs de verpakking is ‘groen’ gemaakt!
Ook stond Jean Paul Gaultier er met natuurlijk hun nieuwste geur Scandal. De tv-commercial zul je vast en zeker wel al gezien hebben, de flacon wellicht ook. Ik vind hem prachtig, evenals de geur! Leuk voor mij: we hebben een klein geurtje in de goodiebag gekregen (yay!).
Christian Faye kende ik al langer. Ik ben er eens in aanraking mee gekomen op een beauty beurs en sindsdien ben ik eigenlijk fan. Ik gebruik al lange tijd hun wenkbrauwproducten en heb ook wel eens een oogschaduw ervan gehad (review allemaal na te zoeken op de blog ;-)). Hun oogschaduws hebben ze helemaal vernieuwd en er zijn een paar nieuwe bij gekomen.
Mijn twee favorieten (die helaas niet in de goodiebag zaten, wel andere kleurtjes) zijn de bruinige tinten. Ontzettend mooi en goed matchend met mijn blauwe ogen.
Aangekomen bij MUA troffen we een ontzettende enthousiaste dame die ons alles over de nieuwste MUA lanceringen ging vertellen. Ze vond mijn shirtje leuk, hihi (Colourful Rebel). Tja…can’t blame her want zelf ben ik er ook dol op. Anyway…MUA, het merk heeft nieuwe producten, waarvan ik er al een aantal heb mogen uittesten en welke je al op de blog hebt gespot wellicht. Ook staat er nog een review in de planning, dus die ga je vast en zeker voorbij zien komen.
HOE mooi is dit oogschaduw palette?! Het bevat allemaal tinten die ik echt te gek vind en veel draag. Het ligt nog niet in de winkel, maar ik heb hem wel al meegekregen om te testen, yesyesyes!
Tevens hebben ze nog mooie en zachte poeder highlighters in vijf verschillende kleuren. Je hoeft niet bang te zijn dat je de kleur erg gaat zien, bijvoorbeeld als je kiest voor blauw. De kleur is echt heel zacht en geeft een ontzettend mooi effect op je huid. Wat ik ook heel mooi vond was hun loose powder highlighter, helaas was er geen tijd meer om hem op de foto te zetten. Nu zou een foto ervan je niet veel zeggen, want in het doosje lijkt hij gewoon wit. Op je huid verandert hij wat van kleur en krijg je een ontzettende mooie warme glow. Ja…die wil ik heel graag hebben! Hij is overigens nog niet te koop, dus nog eventjes wachten.
Bioré was er ook, een merk dat een schone huid nastreeft. Bioré is met name bekend om hun neusstrips, waarmee je je poriën schoonmaakt. Ik heb thuis nog steeds een verpakking liggen, maar moet het nog testen. Je gaat het dus zeker nog terugzien op de blog. Ook kregen we het zelfverwarmende masker mee in de goodiebag. In aanraking met water wordt het lekker warm, zo fijn!
Dan een merk waar ik al wat ervaring mee heb: Sans Soucis. Tijdens dit event lieten ze hun nieuwe sheet masks zien die verkrijgbaar zijn in drie soorten. Lijkt me heerlijk en aangezien er één in de goodiebag zit ga ik die snel proberen!
Ook hadden ze een soort van nieuwe ampullen. Al eens eerder heb ik een dergelijk product gehad, echter wel van een ander merk, maar die waren zo fijn dat ik hier nu ook wel erg benieuwd naar ben. Je krijgt er een mooie egalere huid van en fijne lijntjes worden iets vermindert. Je krijgt echter niet direct resultaat, maar moet ze 48 dagen blijven gebruiken wil je er iets van zien. Voor mij zeker de moeite waard, aangezien de vorige die ik testte heel fijn waren.
Bij Invisibobble kregen we de nieuwste kleurtjes te zien voor het najaar. Leuk, vooral de roze tinten spreken me erg aan. Voor wie het nog niet kent: Invisibobble zijn haarelastieken die geen knik in je haren achterlaten en die je achter perfect op hun plaats houden.
Speciaal voor de feestdagen is er een ontzettende leuke feestelijke verpakking met daarin drie kleurtjes van het elastiekje. Erg leuk om cadeau te geven.
Aan dezelfde tafel troffen we Beautyblender, waarvan ik bijna zeker weet dat jullie het wel kennen. Het is DE spons der sponsjes en zeker onmisbaar in je beauty stash. Ook hier hebben ze weer leuke geschenkverpakkingen waar op zijn minst een beautyblender in zit en een reiniger. Gebruik overigens altijd hun eigen reiniger en geen babyshampoo. Dit laatste droogt je sponsje namelijk uit en dat is echt zonde.
Een nieuw merk was Charlotte Rhys, een luxe huidverzorgingsmerk uit Zuid-Afrika. Luxe is het zeker als je naar de verpakkingen kijkt. Het staat ontzettend mooi in je badkamer en tevens wordt je huid er heel blij van. Goede combi toch?
Nog een nieuw merk voor mij was Rock & Ruddle. Dit merk heeft borstels en kammen, waarvan de kammen in verschillende soorten te verkrijgen zijn. Allemaal hebben ze hele gave printjes, waardoor ze echte hebberds worden.
Hierbij zat ook Aquarius, een gloednieuw product dat vandaag (nouja, donderdag 28 september) is geïntroduceerd op de markt. We hadden dus echt de eer één van de eersten te zijn die ermee kennismaakten. Het merk biedt handdoeken waarmee je je haren droogt. Na het wassen stop je je haar erin, rol je hem op en maakt hem op je hoofd vast. Door de fijne structuur van de handdoek wordt veel water geabsorbeerd en hoef je veel minder lang te föhnen. Verdere details bespaar ik je. Hij zit namelijk in de goodiebag en een uitgebreide review volgt dus.
Toen was het tijd voor lieve Melissa van o.a. Dr. Lipp. Ik ken Melissa al een tijdje via een beauty beurs en ze wist dat ik eraan kwam hihi (de kracht van Instagram ;-)). Leuk dus om haar weer eens te ontmoeten. Ze liet ons Dr. Lipp zien, een fijne lipbalsem die ik ook nog eens heel toevallig thuisgestuurd krijg.
Daarnaast had ze ook Skin Novels bij zich, heerlijke zepen met een prachtig uiterlijk. Ook deze kun je heel goed cadeau doen en hebben een hoog ‘heb-gehalte’.
Baija had ze ook meegenomen, leuke skincare producten met weer een heel gaaf uiterlijk. Zoals je ziet is de collectie heel veelzijdig, van huidverzorging tot geurstokjes toe.
Toen kwamen we aan bij Paula’s Choice, die hun nieuwste Resist C15 Super Booster liet zien. Deze bevat een hoog gehalte vitamine C en is ontzettend goed voor je huid.
Guhl liet ons hun nieuwste haarverzorgingslijn zien: Guhl Zijde Glans. De lijn bestaat uit een shampoo en conditioner die, zoals de naam al zegt, je haar voorziet van een mooie glans en het haar weer zacht maakt. Ik heb er een product van in de goodiebag ontvangen en denk dat het wel erg fijn is voor mijn haar.
Nog een haarverzorgingsmerk dat er was, is Keune. Dit merk is wat luxer dan Guhl en naast consumentenproducten ook behandelingen in salons aan. Een voorbeeld is de keratine behandeling.
Speciaal voor gekleurd haar hebben ze nu ook haarverzorgingsproducten ontwikkeld: de Keune Tinta Color. Deze lijn is perfect voor als je je haar hebt gekleurd, omdat het je kleurtje langer mooi houdt. De lijn is geschikt voor alle haarkleuren.
Het laatste merk is Skyn Iceland, een merk dat ik ook nog niet kende. Het is gebaseerd op het pure water uit Ijsland, waardoor de producten zacht zijn voor je huid en zelfs voor gevoelige huidjes goed verdraagbaar zijn.
Na ruim twee uur was The Beauty Speed Date voorbij en waren we een boel info en inspiratie verder. We kregen een overvolle goodiebag mee naar huis met ontzettend veel producten van de merken die we vandaag hebben gezien. Eenmaal thuis plofte ik met blaren op de voetjes op de bank, maar het was het allemaal waard. Ik vond het een super geslaagde dag, want het is erg leuk om eens met de mensen achter deze merken te praten en nieuwe dingen uit te proberen. Graag bedank ik Mooi PR voor dit leuke event en de goede organisatie en de merken voor hun toffe presentaties.
Zijn er producten/merken bij die jouw interesse hebben gewekt?
written by