Het voorjaar schreeuwt natuurlijk bloemen en ook bij The Body Shop weten ze dat. Het merk lanceerde onlangs de gloednieuwe The Body Shop Full Flowers Eau de Parfums. Deze geuren zijn elk gebaseerd op de geur van één enkele bloem. Heel bijzonder! Vandaag laat ik je mijn drie favorieten zien!
The Body Shop Full Flowers Eau de Parfums
Full Flowers is de nieuwste collectie geuren van The Body Shop. Elke Eau de Parfum is gebaseerd op de rijke en diepe geur van één enkele bloem in volle bloei. De vier geuren die er zijn: Roos, Iris, Ylang-Ylang en Oranjebloesem. De geurnoten bestaan uit de noten van zachte bloemblaadjes, groen blad, houtachtige stengels, sappige vruchten en zoete hars. Heel bijzonder hoe ze hier fijne geuren van hebben kunnen maken. Net zoals een parfum met allerlei geurnoten verandert ook hierbij gedurende de dag de geur.
Full Flowers Full Rose
Een romantische rozenparfum, normaal ben ik er niet zo van. Toch is deze net een tikkeltje anders en heeft hij iets meer pit dan de rozenparfums die ik gewend ben. De rozengeur is echter heel goed aanwezig, maar het geraniumblad en de kruidige kardemom zorgen voor net een tikkeltje meer pit. De geur bevat o.a. roosabsolue, dat wordt geëxtraheerd uit rozen in het Franse Grasse. De rozen worden daar op een verantwoorde manier geteeld en traditioneel geoogst (ze worden door ervaren plukkers bij zonsondergang met de hand geplukt). Diezelfde dag worden ze verwerkt, zodat de frisheid bewaard blijft en je een hoge kwaliteit product hebt.
De Full Rose Eau de Parfum komt in de kenmerkende roze kleur. Niets dat natuurlijk beter bij rozen past dan roze. De flacons uit deze collectie hebben overigens allemaal dezelfde mooie vorm. Enkel het kleurreliëf is anders bij elke geur. De geur blijft nagenoeg de hele dag aanwezig en ruikt echt heel erg lekker!!
Full Flowers Full Ylang Ylang
Ben je op zoek naar wat meer frisse zwoelheid, dan is Full Ylang Ylang wat voor jou. Deze geur is frisser dan de rozengeur, maar heeft een zwoele ondertoon. De geur is op basis van essentiële ylang-ylang olie die is gemengd met zwarte peper als symbool van het kruidige aroma van de takken, en zoete romige vanille als symbool van de fluweelachtige blaadjes. De essentiële ylang-ylang olie die hiervoor gebruikt wordt, wordt geëxtraheerd uit bloemen die met de hand worden geplukt op het eiland Madagaskar door lokale telers.
Deze geur komt in een geel flesje, wat ik overigens heel goed vindt passen bij de geur. Het is een zonnige geur, ideaal voor het voorjaar en heerlijk om tijdens een zwoele zomeravond te dragen. Neem hem dus lekker mee op vakantie om nieuwe geurherinneringen te maken!
Full Flowers Full Orange Blossom
Tot slot kreeg ik nog de Eau de Parfum Full Orange Blossom. De kern van de geur wordt gevormd door de oranjebloesemabsolue. Daarnaast bevat de geur frisse bergamot en de houtachtige geur van vetiver voor die pit en dat warme gevoel. De oranjebloesemabsolue wordt geëxtraheerd uit oranjebloesem die met de hand wordt geplukt in de zuidelijke Nijlregio in Egypte. Dat plukken gebeurt heel vroeg in de ochtend met een traditionele methode. M.b.v. lange stokken worden de takken van de bomen handmatig geschud. De rijpe bloesem dwarrelt op de grond op de matten, zodat het goed en onbeschadigd kan worden verzameld.
Het is vanzelfsprekend een citrusachtige geur die me doet verlangen naar de zomer. Superlekker! Hij lijkt overigens heel erg op een hele dure beautyconcurrent. Ik vind ook dit weer een topper van een geur en kan eigenlijk geen favoriet kiezen. Stiekem moet je ze dus gewoon allemaal hebben.
De Full Flowers Eau de Parfums bestaan voor ten minste 90% uit ingrediënten van natuurlijke oorsprong, zijn genderloos, en gecertificeerd door The Vegan Society. De flessen zijn gemaakt van gerecycled glas en ook voor de doppen is gekozen voor een duurzamer design: ze zijn gemaakt van de hernieuwbare materialen hout en kurk. De The Body Shop Full Flowers Eau de Parfums kosten €49,- per stuk voor een flacon van 75 ml. Vanzelfsprekend shop je ze bij The Body Shop winkels en online via www.thebodyshop.com.
– Dit artikel bevat producten die mogelijk zijn gemaakt door een merk/bedrijf –
written by